Reklamacja
Reklamacja
autorem artykułu jest Patrycjusz Jankowski
Klient zazwyczaj oczekuje wymiany, albo naprawy wadliwego towaru, bądź też zwrotu pieniędzy lub obniżenia ceny.
Podstawą prawna normująca sprawy reklamacji, są przede wszystkim przepisy Kodeksu cywilnego, a w zakresie sprzedaży konsumpcyjnej także przepisy wynikające z Ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.z 2002r., Nr 141, poz. 1176).
Prawa konsumenta
Konsument ma prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru, w przypadku nie powstałej z jego winy wady. Dopóki możliwa jest wymiana lub naprawa uszkodzonego towaru, kupujący nie ma prawa żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Konsument może domagać się zwrotu pieniędzy w tylko wtedy, gdy sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z podpisana umową lub, gdy naprawa nie została dokonana w terminie.
Reklamacja może być zgłaszana w ciągu dwóch lat, od momętu zawarcia umowy sprzedaży i nie później niż dwa miesiące po stwierdzeniu wady. Przekroczenie tego terminu spowoduje utratę uprawnień. Reklamacja powinna być dokonywana na piśmie i muszą się w niej znajdować przede wszystkim: data zgłoszenia, określenie kupującego i sprzedawcy, określenie towaru, opis stwierdzonej wady oraz zapis określający wymagania konsumenta (nieodpłatną naprawę lub wymianę).
Sprzedawca ma obowiązek ustosunkowania się do reklamacji w terminie do 14 dni kalendarzowych licząc od dnia następnego, w którym ją złożyliśmy. Nieudzielanie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji, która powinna zostać wykonana tak jak zostało to zapisane w dokumencie reklamacyjnym.
Pobierz wzór protokołu reklamacyjnego
--
Odzież24.pl - największy wortal odzieżowy
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Uwierz w siebie
Gra browserska online GOTYX obchodzi swoje 5 urodziny
Marketing w wyszukiwarkach internetowych
Duch Australii
Grając na własnych emocjach